BeterDichtbij

De praktijken Bakhuizen en Gietema & van Kapel te Heeg maken sinds begin 2021 gebruik van de Beterdichtbij app. Deze beide praktijken doen mee aan de pilot in samenwerking met het Antonius Ziekenhuis, met als doel om gezamenlijk te ontdekken hoe we deze nieuwe manier van communicatie kunnen inzetten. 

Met de BeterDichtbij app kan de patiënt contact hebben met de zorgverlener via mobiele telefoon of tablet. 

 

Op een heel eenvoudig manier en in een veilige omgeving kan de patiënt vragen stellen aan de huisartsenpraktijk. Ook kan de huisarts, assistente en/of POH gemakkelijk communiceren met de patiënt bijvoorbeeld over bloeduitslagen of de patiënt te herinneren aan een afspraak. Dit is een manier van communiceren waar ook het Antonius ziekenhuis bij betrokken is. In het Antonius ziekenhuis Sneek wordt deze app op dezelfde manier gebruikt. De patiënt kan dus via dezelfde app ook gemakkelijk een vraag stellen aan een specialist.

De patiënt kan op elk moment van de dag een bericht sturen. De berichten worden alleen tijdens openingstijden gelezen door de huisartsenpraktijk. Het kan zijn dat de vraag pas na een enige tijd wordt gezien, daarom is dit niet bedoeld voor spoedvragen. Voor spoed belt de patiënt altijd naar de praktijk en buiten openingstijden met de dokterswacht. Beeldbellen kan ook via BeterDichtbij.

Om deze app te kunnen gebruiken, wordt de patiënt uitgenodigd door de zorgverlener (de huisarts of specialist in het ziekenhuis).